zondag 8 augustus 2010

Alleen op weg

Alleen en toch ook weer niet. Lekker met de 'kleine' op vakantie. Even tot rust komen en weg van al het gedoe.

Ja dat dacht ik. Tijd voor mezelf is niet te vinden. Laptop mee, kan ik wat schrijven. Gelukkig Word op mijn mobiel, na het bestellen en wachtend op het eten wat gedachten aan het electronische papier toevertrouwen.

Eén alinea en dan: "Ik verveel me, Papa. En een betje heel erg." Dan maar de plannen voor de komende dagen bespreken....
Geen gedachte uit te krijgen.

"wat denk je?"

"niets"

"heb jij dat niet, zo'n stemmetje in je hoofd wat steeds met  je praat?" vraag ik.

"Natuurlijk niet"

"O, heb ik wel"

"Jij bent ook gek"

"Misschien ook wel..."

Stilte. Ben ik wel jaloers op, geen stemmetje in je hoofd wat continu aan het babbelen is. De laatste tijd is die vrij rustig, de 'kleine' daarentegen niet.

Negen jaar, net geworden en alleen met die oude gekke vader op vakantie. Pa wil ook niet eens spelen.

Gut, die jongen heeft ook niet niks megemaakt met z'n negen jaar. Nu zegt men ADHD. Wat mij betreft te weinig vertrouwen in het eigen bestaan en het eigenbestaansrecht. Continu bezig het eigen zijn bevestigd te krijgen door de omgeving. Misschien is zo'n stemmetje in je hoofd toch niet zo gek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten